Markkinoinnin ja viestinnän konsultointipalvelut

Markkinoinnin ja viestinnän strategian laadinta ja suunnitelman luominen

Markkinointi- ja viestintästrategia antaa selkärangan markkinointiviestinnän suunnitelmalle

Markkinoinin ja viestinnän strategia antaa selkärangan kaikelle markkinoinnin jja viestinnän tekemiselle. Se on lähtökohta suunnitelmalle ja itse markkinointiviestinnän toteuttamiselle. Markkinointi- ja viestintästrategia voi pääasiassa säilyä muuttumattomana pidempäänkin. Kun puhutaan strategian kirkastamisesta tehdään strategiaan hienovaraisia muutoksia ja tarkennetaan sisältöä.

Hyvin tehty markkinointi- ja viestintästrategia ohjaa investoinnit oikeaan suuntaan ja varmistaa kannattavan liiketoiminnan kasvattamalla myyntiä ja luomalla liidejä kustannustehokkaasti.

Markkinointistrategia rakennetaan yhdessä avainhenkilöidenne kanssa. Se käsittää seuraavat osa-alueet:

  • Yrityksen vision, mission ja arvot
  • Yrityksenne erottautumistekijät
  • Asiakaslupaus
  • Kohderyhmät
  • Markkinoinnin liiketoimintastrategiasta johdetut, tavoitteet ja mittariston
  • Olennaiset markkinoinnin kehitysprojektit, kuten esim. brändi-ilmeen uudistamisen, verkkopalvelun suunnittelun tai sisältömarkkinoinnin tuottamisen.

Markkinointiviestintäuunnitelma laaditaan yleensä vuosi tai puolivuotta eteenpäin ja se pohjautuu markkinointi- ja viestinästrategiaan. Markkinointiviestintäsuunnitelma rakennetaan yhteistyössä markkinointivastaavan / viestintävastaavan /markkinointitiimin kanssa. Suunnitelma rakentuu seuraavista tekijöistä:

  • Ostopolku
  • Sisältösuunnitelman raamit
  • Kanavasuunnitelma
  • Markkinoinnin ja viestinnän vuosikello
  • Markkinoinnin budjetoinnin raamit
  • Markkinoinnin mittaristo
  • Markkinoinnin resurssointi ja mahdollisten muiden tärkeiden yhteistyökumppanien tunnistaminen
  • Ydinviestit

Greengate työstää yrityksenne avainhenkilöiden kanssa workshopaten sekä markkinointistrategian että -suunnitelman. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous.